"Kalite Yönetim Müdürlüğü" sayfasının sürümleri arasındaki fark

Güven Tarihçe sitesinden
Gezinti kısmına atla Arama kısmına atla
21. satır: 21. satır:
 
[[Güven Hastanesi Kalite Yönetimi]] Sertifikalar
 
[[Güven Hastanesi Kalite Yönetimi]] Sertifikalar
  
 +
[[Kalite Yönetim Müdürlüğü Yayınları]]
 
----
 
----

10.01, 6 Nisan 2021 tarihindeki hâli

Güven Sağlık Grubu’nun kalite yolculuğu, 2006 yılında başladı. Dönemin sektörel kalite uygulamaları, ISO, (International Organization for Standardization/Uluslararası Standartlar Teşkilatı)’nın, standartlaştırma, ölçme, adlandırma ve sürekli iyileşme adına oluşturduğu kriterler topluluğunun kurumdaki işleyişe entegre edilmesi şeklinde idi. İşin özü olan STANDARTLAŞMA, özellikle üretim sistemlerinde çok büyük ses getirmiş, o yıllarda, yeni yeni hizmet sektörüne giriş yapmış idi. Tahmin edilebileceği gibi hizmet sektörünün, hem de sağlık hizmeti sunan bir sektörün standardize edilmesi, oldukça sıkıntılı ve zor bir süreçti. Böylelikle, sektörün ilklerini yapan ve özel sağlık sisteminin öncülerinden olan Güven Sağlık Grubu, uluslararası da kabul gören, ve kurumsallaşmanın en önemli kriterlerinden olan standardizasyon sürecine, ISO Kalite BELGELENDİRME süreci ile adım atmış oldu.

Kalite Yönetimi, Gıda Güvenliği, Çevre Yönetimi, İş Güvenliği, Bilgi Güvenliği, Müşteri Memnuniyeti gibi bir çok önemli konuda standartlar topluluğu ve belgelendirme imkanı sunan ISO, Güven Sağlık Grubu’nda, başlangıç aşamada sürecin oturtulması amacıyla, çok daha tercih edilen ve yaygın kullanılan ISO 9000 KALİTE YÖNETİM STANDARDI olarak kabul gördü.

Türk Standartları Enstitüsü (TSE)’den alınan eğitimler sonrası süreç çalışmaları başlatıldı. Eş zamanlı olarak danışmanlık hizmeti de alınarak ISO 9000:2001 Belgelendirme Sürecine adım atılmış oldu. Özellikle, tesis yönetimi, depolama ve satın alma süreçlerinin standardizasyonuna çok büyük katkılar sunan ISO Kalite Yönetim sistemi, gerek kurumsallaşma sürecine, gerek ise çalışan motivasyonuna çok büyük faydalar sağladı. ISO süreci boyunca anlamaya çalıştığımız ve zorlandığımız önemli bir standart maddesi olan HİZMET TASARIM SÜRECİ’nin, bugünkü tecrübelerimizle aslında STRATEJİK PLANLAMA’nın başka bir anlatım şekli olduğunu, yıllar sonra daha iyi görebildik.

Özellikle denetim süreçleri birer ders niteliğinde olan, konusunda son derece yetkin kişilerden-bu noktada adını anmadan geçemeyeceğimiz ve maalesef yakın bir zamanda kaybettiğimiz Sn Sabri Şekerefeli gibi değerli isimlerden-önemli kazanımlar sağlayan Güven Sağlık Grubu, başlattığı kalite sürecini, 2007 yılında, sağlık sistemine daha fazla odaklanmış olan, Joint Commission International (JCI) ile sürdürme kararını aldı. Bu amaçla JCI’ın danışmanlık desteği alınarak, kalite bilinci ve ölçme/değerlendirme çalışmaları oturtulmaya çalışıldı. Danışmanlık desteği çok önemli idi zira bu süreçte Sn Linda Mikalauskas gibi konusunda son derece yetkin hemşire ve hekimlerden güzel kazanımlar sağlandı. Hastaya ve tesise odaklı standartlar topluluğu, aynen ISO Kalite Yönetim sisteminde olduğu gibi, SÜREKLİ İYİLEŞTİRME prensibi ile çalışma disiplinine zemin hazırladı. Özellikle ULUSLARARASI HASTA GÜVENLİĞİ HEDEFLERİ, çalışanlar için mesleki hedef olarak yerini aldı ve kurumda, her zaman daha iyiyi arayan hasta odaklı çalışma prensibini yerleştirdi.

JCI’ın tüm önerileri dikkate alınarak, hastane içinde her başlık için, çalışan kişilerden oluşan KOMİTELER kuruldu. Kurulan komiteler işlerlik kazanarak, sistemin çalışmasına, ve çalıştıkça, sonuç alındıkça daha güven duyulmasına neden oldu. Sayın Aysun Küçükel, süreci bizzat takip eder, özellikle yazılı dokümanların doğru bir şekilde kaleme alınmasında birebir yer alırdı. Her prosedür/talimat vb dokümanın, yapıldığı gibi yazılmasına/yazıldığı gibi yapılmasına, ve sürecin takibine çok değer verirdi.

Bu disiplin ve kalite yolculuğu, kurum çalışanlarının mesleğine ve hayata bakışına çok büyük katkılar sundu ve hiç şüphesiz bundan sonra da sunmaya devam edecek. Kurum kültüründe önemli bir yeri olan Kalite Yönetim disiplini, nesilden nesile aktarılarak, dönemin gerekliliklerini yakından takip ederek, sağlık hizmet sunumunu çok daha ileri taşıdı.

Tüm bu çabaların sonucunda Güven Hastanesi 2008 yılından başlayarak üçer yıl ara ile toplam beş kez JCI tarafından denetlenerek akreditasyon belgesi almaya hak kazandı (son denetim Ekim 2020). Ayrıca kaliteli ve güvenli hasta bakımını hastaları ve yakınlarını tüm süreçlere ve karar verme mekanizmalarına dahil ederek daha üst bir seviyeye taşımak adına 2018 yılında bir başka uluslararası akreditasyon projesine dahil oldu (İnsan Odaklı Bakım). Amerika kökenli bir kuruluş olan Planetree Danışmanlığında yürütülen İnsan Odaklı Bakım çalışmaları kapsamında tüm hastane çalışanları kapsamlı bir interaktif bir eğitim programına dahil edildi. Bu ek olarak beyaz tahta uygulaması, hasta başı devir teslim, bakım ortağı, açık tıbbi kayıt politikası, ortak karar verme gibi İnsan Odaklı Bakıma özgü uygulamalar hayata geçirildi. Kurum liderleri tarafından yapılan saha ziyaretleri ile çalışanların sesi dinlenerek iyileştirme projeleri hayata geçirildi. Kurulan bu yeni sistem ile hem çalışana hem hastaya şefkatli yaklaşım ilkesi ile kaliteli hizmet anlayışı farklı bir boyuta taşındı. İnsan Odaklı Bakım Bronz Akreditasyon Belgesinin 2021 yılı sonuna kadar alınması hedeflenmektedir.




Güven Hastanesi Kalite Yönetimi Sertifikalar

Kalite Yönetim Müdürlüğü Yayınları