Hasta Hizmetleri Direktörlüğü

Güven Tarihçe sitesinden
Mehmet.Gurbuz (mesaj | katkılar) tarafından oluşturulmuş 06.34, 25 Ocak 2023 tarihli sürüm
Gezinti kısmına atla Arama kısmına atla

Hasta Hizmetleri Direktörlüğü

Güven Sağlık Grubu, sağlık sektörüne giriş yaptığı günden bu yana istikrarla ilerlemiş, teknolojiyi takip etmiş ve daima gelişimi hedef almış bir kurumdur. Vizyonunun ve misyonunun temel taşı olan bu hedefler minvalinde Güven Sağlık Grubu; Türkiye ve dünyada örnek alınan ve referans gösterilen bir sağlık merkezi olmakla kalmayıp, sektöre yön veren bir marka haline gelmiştir. Güven itibarının ve imajının arka planında ise, ilk günden bu yana tüm Güven ailesi tarafından benimsenmiş ve hiçbir zaman vazgeçilmeyecek Güven ilkeleri bulunmaktadır. Güven, alanında yetkin uzman kadrosuyla ileri teknolojiyi kullanarak yüksek kalitede ve konforda sağlık hizmeti sunmayı ve en önemlisi ise insan hayatını kutsamayı ilke edinmiştir.

Sağlıkta, teknolojide, bilimde, eğitimde ve kaliteli hizmette yüzünü daima geleceğe dönen Güven; dürüstlüğü, saygıyı, hoşgörüyü ve doğru iletişimi kısacası insanın ruhunu güzelleştiren ve toplumların bir arada huzurla yaşamasını mümkün kılan değerleri, geçmişten bu yana benimsemiş ve aldığı her kararda, attığı her adımda hiçbir zaman göz ardı etmemiştir. Sağlık hizmetinin her aşamasında, güven dolu ve güçlü iletişim sağlamak, ana felsefesi olmuştur. Tüm Güven ailesinin benimsediği bu yaklaşım, kurumun her biriminde ve tüm personellerinde hissedilmektedir. Hasta Hizmetleri ise doğru ve güçlü iletişimin hüküm sürmesinin en mühim olduğu birimdir. Keza, Hasta Hizmetleri kurulduğu günden itibaren doğru ve güçlü iletişime oldukça önem vermekte ve tüm personelini bu yönde eğitmektedir.

Hasta Hizmetleri’nin görev tanımında; hasta ve hasta yakınlarının gereksinimlerini anlamak, beklentilerini karşılayabilmek, hastanın haklarını ve güvenliğini gözetmek, hasta ve yakınlarını doğru zamanda doğru biçimde bilgilendirmek, hastanın memnuniyetini sağlamak bulunmaktadır. Birimin, hasta ve hasta yakınlarıyla sürekli iletişimde olması; doğru, güçlü ve güven dolu bir iletişimin vazgeçilmez bir prensip olarak benimsenmesini zorunlu kılmıştır.

Güven Sağlık Grubunun sunduğu kaliteli, konforlu ve güvenli sağlık hizmeti, uluslararası alanda kabul görmüş ve tescillenmiştir. Hizmet kalitesini artırmak, hastalar için güvenli ortam oluşturmak, hastayı ve sağlık personelini risk faktörlerinden uzak tutmak ve diğer tüm şartların belirlenmesini, uygulanmasını ve sürekliliğini amaçlayan kalite politikası gereği Güven Sağlık Grubu, ilk olarak 2007 yılında ISO 9001:2008 sertifikasını almıştır. JCI (Joint Comission International) tarafından ilk kez 1 Mart 2008’de ve sırasıyla 26 Mart 2018’de, 19 Nisan 2014’te, 15 Nisan 2017’de ve 10 Ekim 2020’de akredite edilmiştir. Güven’in bu başarısında Hasta Hizmetleri Direktörlüğünün çalışmaları ve destekleri ise yadsınamaz boyuttadır.

Ekibin, uyum içinde hareket etmesine oldukça önem veren Hasta Hizmetleri, ekip üyelerinin yeteneklerini ve potansiyelini maksimum düzeyde göstermesinin Güven’in yenilikçi gücünü oluşturduğunu düşünmektedir. Çalışan potansiyelini ortaya çıkarmak, hem kurumun hem de kişinin gelişimini sağlamaktadır. Bireysel ve kurumsal gelişimi ve değişimi sürekli kılmanın yolu ise çalışanların memnuniyetlerini ve kuruma bağlılıklarını sağlamaktan geçmektedir.

Hasta Hizmetleri; uzun yıllardır benimsenen kurum kültürünü ekip arkadaşlarına aktararak öncelikle ekip içinde bir güven bağının oluşmasını sağlamaktadır. “Aramızda Güven Bağı Var” mottosuyla hareket eden Hasta Hizmetleri, hasta ve hasta yakınlarıyla güven bağını oluşturarak ve güven bağının sürekliliğini sağlayarak hizmet vermektedir. Çalışmalarında, memnuniyet zincirinin oluşmasında birincil etkinin “karşılıklı güven” olduğunu hiçbir zaman es geçmemektedir. Aynı zamanda Hasta Hizmetleri; sağlık sektöründe, hasta hizmetlerinin kritik öneme sahip olduğu bilincinde olup, hasta hizmetlerinin bilgiye dayalı multidisipliner bir meslek haline gelmesi için atılan her adımı önemsemekte ve hasta hizmetlerinin gelişimi için öncülük etmektedir.

Hasta Hizmetleri’ne bağlı tüm ekipler, sağlık hizmetinde en iyiye ulaşmayı amaç edinmekte ve bu amaç doğrultusunda emek vermektedir. Bu nedenle Hasta Hizmetleri; eğitime yaşam boyu devam etmenin, insan odaklı yaklaşımın, empati kurmanın, hasta mahremiyetine özen göstermenin, çözüm odaklı olmanın ve doğru iletişimin sağlık hizmetinin temel unsurları olarak görmektedir.

Hasta Hizmetleri; Güven misafirlerine mükemmel hizmet sunmak için sürekli değişimi ve gelişimi esas almaktadır. Gelişim ve değişim gücünün ise insana, bilime, teknolojiye yatırım yapmaktan geçtiğinin bilincinde olan Hasta Hizmetleri , Güven’in ve Türkiye’nin geleceğini şekillendirecek projelere imza atmaktadır. Bu minvalde “Güvenle Güçleniyoruz” projesi kapsamında eğitimli ve nitelikli insan gücünü artırmak için çalışmalar yürütmektedir.

Hasta Hizmetleri; öğrenmenin, araştırmanın, analiz yapmanın, meslekte hep bir adım daha ileri gitmenin ilerlemedeki pozitif etkisinin farkında olup çalışmalarını daima bu yönde gerçekleştirmektedir.

Güven Sağlık Grubu, kararlılıkla büyümeye devam ederken Hasta Hizmetleri ekibi de inandığı, bildiği ve hayalini kurduğu her şeyi yanına alarak kaliteli ve konforlu sağlık hizmeti sunmaya devam etmektedir. Hasta ve yakınlarının beklentilerini anlayabilmek, uygulayabilmek ve Güven’i tercih edenlerin memnuniyetle ayrılmalarını sağlamak için gayretle çalışan direktörlük, nitelikli ekibi ve profesyonel aynı zamanda insan odaklı çalışma prensibiyle hizmet vermeye devam etmektedir.

Hasta Hizmetleri Direktörlüğü Misyonu

Güven misafirlerinin gereksinimlerini anlamak, etkili iletişim yöntemlerini kullanarak beklentilerin ötesine geçebilmek ve tüm süreçlerde hastaların güvenliklerini gözeterek doğru ve zamanında bilgilendirmek, memnuniyet ilkesinden ayrılmadan sağlıklı bir yaşam sürmeleri için hasta ve hasta yakınlarına gereken desteği vermek için çalışmalarına devam etmektedir.

Hasta Hizmetleri Direktörlüğü Vizyonu

Hasta haklarına saygılı, topluma ve çevreye karşı duyarlı, güncel bilgi ve teknolojiyi kullanan güvenilir ve güçlü bir ekip ile insan odaklı hizmeti sürekli geliştirerek her zaman en iyiyi hedefleyip insan hayatına değer katmaktır.

Hasta Hizmetleri Direktörlüğü Değerleri

- İnsan (hasta) odaklı olmak

- Hastaların ve çalışanlarını haklarını bilmek ve saygı duymak

- Her zaman daha iyiyi hedeflemek

- Ekip çalışmasının gücüne inanmak

- Çevreye ve topluma karşı duyarlı olmak

- Bilginin ve teknolojinin ışığında ilerlemek

Güven misafirlerine sonsuz değer veren Hasta Hizmetleri; Güven çalışanlarının da mutlu ve huzurlu bir ortamda çalışması için çabalamaktadır. Değişim ve ilerlemenin temel kaynağının çalışanlar olduğunu ise hiçbir zaman göz ardı etmemektedir. Hasta Hizmetleri, çalışanların çalışma hayatından beklentilerini, memnuniyetlerini ve kuruma bağlılıklarını önemsemektedir. Ortak hedefe ulaşmak için güven ortamı içinde etkin ve yapıcı ekip çalışmasının gücüne inanmakta olup farklı disiplinlerin uyum içinde çalışmasını ve multidisipliner çalışma kültürünü desteklemektedir.


Hasta Hizmetleri bünyesinde sürdürülen eğitim faaliyetleri;

Personelin Yetkinlik Düzeyini Korumak İçin Uygulanan Hizmet İçi/ Sürekli Eğitim Programı

• Hasta Hakları ve hasta memnuniyeti eğitimi

• İletişim Becerisi

• Acil Durum Sistemleri

• Hap ve Tesis Güvenliği

• Temel Yaşam Desteği

• Enfeksiyonların Kontrolü ve Önlenmesi

• İş Sağlığı ve Güvenliği

• Kalite Yönetim Sistemleri ve Hasta Güvenliği

• Yangın Güvenliği, Yangın ve Yangından Korunma

• Bölüm İçi Oryantasyon

• Bölümün Fiziki Mekan Tanıtımı

• Hastane İşletim Sistemi

• Bölüm Faaliyetleri ve İşleyişi(acil servis, yatan hasta, poliklinik, hasta temsilciliği, call center, misafir hekim)

• Faturalandırma Süreçleri

• Hasta Hakları

• Bölümle İlgili Kalite Standartları ve Yazılı Dokümanlar

• İnsan odaklı Bakım Eğitimleri


Güven Sağlık Grubu Hasta Hizmetleri Direktörlüğü Yönetim Ekibi

Hasta Hizmetleri Müdürü

Güven Sağlık Grubu akreditasyon, kalite sistemi ve Sağlık Bakanlığı hizmet kalite standartlarının Hasta Hizmetleri ile ilgili maddelerinin uygulanabilmesi, hasta hizmetlerinin en üst düzeyde karşılanması, planlanması, örgütlenmesi, denetlenmesi, değerlendirilmesi ve koordine edilmesini sağlayarak, insan odaklı bakım standartlarında hizmet sunumunu gerçekleştirmek için çalışır.

Değişim ve gelişimleri takip ederek verilen hizmette sürdürülebilirliğin devamını sağlar.

Sağlık Bakanlığı ve kalite denetim süreçlerinde aktif görev alır. Bölüme ait hedeflerin ve indikatörlerin belirlenmesinden ve takibinden sorumludur. Randevu süreçlerinin verimli yürütülmesini sağlar.

Acil Servis Hizmetleri Yöneticisi

Acil Servis Hizmetleri Yöneticisi; Güven Sağlık Grubu akreditasyon, kalite sistemi ve Sağlık Bakanlığı hizmet kalite standartlarının acil servis ve ayaktan hasta ile ilgili maddelerinin uygulanmasını, hasta hizmetlerinin en üst düzeyde karşılanması, planlaması ve koordine edilmesini sağlar.

Olağanüstü hallerde acil servis işleyişini koordine eder. Resmi defter ve kayıtların zamanında ve doğru girilmesinden sorumludur.

Sağlık Bakanlığı ve kalite denetim süreçlerinde aktif görev alır. Bölüme ait hedeflerin ve indikatörlerin belirlenmesinden ve takibinden sorumludur. Randevu süreçlerinin verimli yürütülmesini sağlar.

Yatan Hasta Hizmetleri Yöneticisi

Güven Sağlık Grubu akreditasyon, kalite sistemi ve Sağlık Bakanlığı hizmet kalite standartlarının yatan hasta ve taburculuk ile ilgili maddelerinin uyunabilmesi, hasta hizmetlerinin en üst düzeyde karşılanması, planlaması ve koordine edilmesini sağlamak.

Yatan hasta ve taburculuk süreçlerinin analizini yapar, iyileştirme faaliyetlerinde bulunur.

Sağlık bakanlığı ve kalite denetim süreçlerinde aktif görev alır. Bölüme ait hedeflerin ve indikatörlerin belirlenmesinden ve takibinden sorumludur.

Randevu süreçlerinin verimli yürütülmesini sağlar.

Poliklinik Hasta Hizmetleri Yöneticisi

Güven Sağlık Grubu akreditasyon, kalite sistemi ve Sağlık Bakanlığı hizmet kalite standartlarının ayaktan hasta ile ilgili maddelerinin uygunabilmesi, hasta hizmetlerinin en üst düzeyde karşılanması, planlaması ve koordine edilmesini sağlamaktan sorumludur.

Poliklinik süreçlerinin analizini yapar, iyileştirme faaliyetlerinde bulunur.

Sağlık bakanlığı ve kalite denetim süreçlerinde aktif görev alır. Bölüme ait hedeflerin ve indikatörlerin belirlenmesinden ve takibinden sorumludur.

Randevu süreçlerinin verimli yürütülmesini sağlar.

Uzman Hasta Danışmanı

Ankara Güvem Hastanesi ve Güven Çayyolu Sağlıklı Yaşam Kampüsünde ayaktan, yatarak, tetkik, teşhis ve tedavi hizmeti almak için başvuran hastaların hasta kabul kayıt ve taburcu işlemleinin belirli kurallar içerisinde eksiksiz en kısa zamanda yapılmasını ve bölümler arası koordinasyonu sağlamak.

Uzman Tıbbi Sekreter

Hastanın bakımı ile ilgili tüm sağlık disiplinleri tarafından gerçekleştirilen teşhiz ve tedavi faaliyetlerinin, gizlilik kuralları içinde, dökümanlarının eksiksiz olarak düzenmlenmesi, raporlanması, derlenmesi, bilgi işlem ortamına nakledilmesi, kontrolünün yapılması ve birim / bölümlerler arası koordinasyonun sağlanması.

Hasta Hizmetleri Görevlisi

Çalıştığı birimde gerçekleştirilen hizmetlere yönelik ön hazırlık, hastaların birimler arası transferlerine yardımcı olmak, yapılan tetkik sonuçlarının ilgili birimlere ulaştırılmasını sağlamak, bölümlerin ihtiyaçları doğrultusunda evrak dağıtımını belirli kurallar içerisinde, eksiksiz ve en kısa zamanda yapılmasını sağlamak.

Fatura Takip ve Mutabakat Uzman/Uzman Yardımcısı

Kurumlara gönderilen faturaların ödeme vade süresi içerisinde kurumlardan tahsilatını sağlamak ve takip etmek, Kurumlardan gelen ödemelerin fatura bazında mutabakatını yapmak, kesintiler ile ilgili kurumlarla irtibata geçerek sebeplerini öğrenmek, sistem tanımı, prim düşme işlemleri için bağlı bulunduğu yöneticiyi ve ilgili birim müdürlüğünü bilgilendirmek, hastane içerisinde kesilmemiş, kesilmiş ama kurumsal hizmetlere teslim edilmemiş fatura takibini yapmak ve ilgili birimleri bu konuda bilgilendirmek, kurumsal hizmetler personelinin elinde bekleyen faturaları takip ederek fatura kontrol ve gönderimine destek olmak, diğer bölümlerle koordineli çalışmak.

Fatura Kontrol ve Takip Bölümü Uzmanı

Poliklinik ve acil servis bölümünde hizmet alan tüm kurum hastalarının kesilen kurum faturalarını günlük teslim almak.

Fatura eklerini Güven Hastanesi kuralları ve kurum anlaşmaları doğrultusunda kontrol etmek ve eksikliklerin tamamlanmasını sağlamak, durum bildiri ve işlem raporlarının tamamlanmasını sağlamak.

Tamamlanan faturaları medikal Muhasebe bölümüne teslim etmek. Bölümler arası koordinasyonu sağlamak.

SGK İlişkileri Uzman/ Uzman yardımcısı

Sgk kurumu ile yapılan protokol hükümlerince internet sistemi üzerinden müstehaklık sorgulaması yapılan hastanın resmi kurum internet sistemi üzerinden gerekli bilgilerinin girişini yapma, fatura oluşturmak ve HİS üzerinden faturalarını kesmek ve kuruma göndermek, diğer resmi kurumların yapılan protokol ve sözleşme esaslarına göre faturalarını hazırlamak kontrolünü yapmak ve kuruma göndermek.

Kurumsal Hizmetler Görevlisi

Anlaşmalı Kurumlar ile yapılmış olan sözleşme hükümlerince fatura ve eklerinin düzenlenmesini sağlayarak faturaların zamanında ve eksiksiz olarak göndermek.

Kurumsal Hizmetler Uzman Yardımcısı

Anlaşmalı kurumlarca yapılmış sözleşme hükümlerince Kurumsal Hizmetler Müdürlüğü’ne teslim edilen faturaların eksiksiz ve doğru alınmasını kontrol etmek, teslim alınan faturaların bölüm içerisinde dağılımını yaparak fatura ve eklerinin düzenlenmesini sağlamak, faturaların zamanında ve eksiksiz olarak gönderilmesini kontrol etmek ve sağlamak, kurumlardan gelen iadelerin takibini yapmak.

Kvc/Kardiyoloji Bölüm Temsilcisi

1991 yılında oluşturulan bölüm kvc, kardiyoloji işleyişinden sorumludur.

Bölüm faaliyetleri ile ilgili koordinasyonu ve faturalandırma süreçlerini yürütür.

Hastalarla aktif iletişim halinde bulunur. Beklentilerini analiz ederek, hasta devamlılığına katkı sağlar.

Takipli ve takibe girebilecek KVC, anjio, kardiyoloji hastalarına ait analizleri yapar, iyileştirme alanlarını planlar, öneriler geliştirir. Hasta geri bildirimlerini toplar, sorunları çözmede yardımcı olur. İlgili birimler ile paylaşır.

Bölüme ait diğer hastanelerin işleyişlerini takip eder. Bölümün gelir, gider dengesini takip ederek, sürdürülebilir hizmet sağlar. Sağlık bakanlığı ve kalite denetim süreçlerinde aktif görev alır. Randevu süreçlerinin verimli yürütülmesini sağlar.

Pediatri Bölüm Temsilcisi

2019 yılında oluşturulan bölüm, randevulu ve randevusuz pediatri işleyişinden sorumludur.

Pediatri Bölüm Temsilcisi; bölüm faaliyetleri ile ilgili koordinasyonu ve faturalandırma süreçlerini yürütür.

Hastalarla aktif iletişim halinde bulunur ve beklentilerini analiz ederek, hasta devamlılığına katkı sağlar. Takipli bebek / çocuk hastalara ait analizleri yapar, iyileştirme alanlarını planlar, öneriler geliştirir.

Hasta geri bildirimlerini toplar, sorunları çözmede yardımcı olur. İlgili birimler ile paylaşır. Bölüme ait diğer hastanelerin işleyişlerini takip eder. Bölümün gelir, gider dengesini takip ederek, sürdürülebilir hizmet sağlar. Sağlık bakanlığı ve kalite denetim süreçlerinde aktif görev alır. Randevu süreçlerinin verimli yürütülmesini sağlar.


Organ Nakli Bölüm Temsilcisi

2019 yılında oluşturulan bölüm, organ nakli işleyişinden sorumludur.

Bölüm faaliyetleri ile ilgili koordinasyonu ve faturalandırma süreçlerini yürütür.

Etik kurul için hastaların evraklarının doldurulmasını organize eder. Hastalarla aktif iletişim halinde bulunur.

Beklentilerini analiz ederek, hasta devamlılığına katkı sağlar. Nakil bekleyen ve nakilli hastalara ait analizleri yapar, iyileştirme alanlarını planlar, öneriler geliştirir. Hasta geri bildirimlerini toplar, sorunları çözmede yardımcı olur. İlgili birimler ile paylaşır.

Bölüme ait diğer hastanelerin işleyişlerini takip eder. Bölümün gelir, gider dengesini takip ederek, sürdürülebilir hizmet sağlar.

Sağlık bakanlığı ve kalite denetim süreçlerinde aktif görev alır. Randevu süreçlerinin verimli yürütülmesini sağlar.

Check Up Merkezi Bölüm Temsilcisi

2019 yılında oluşturulan bölüm, check up işleyişinden sorumludur.

Bölüm faaliyetleri ile ilgili koordinasyonu ve faturalandırma süreçlerini yürütür.

Hastalarla aktif iletişim halinde bulunur. Beklentilerini analiz ederek, hasta devamlılığına katkı sağlar. Takipli ve takibe girebilecek check up hastalarına ait analizleri yapar, iyileştirme alanlarını planlar, öneriler geliştirir. Hasta geri bildirimlerini toplar, sorunları çözmede yardımcı olur. İlgili birimler ile paylaşır. Bölüme ait diğer hastanelerin işleyişlerini takip eder. Bölümün gelir, gider dengesini takip ederek, sürdürülebilir hizmet sağlar. Sağlık Bakanlığı ve kalite denetim süreçlerinde aktif görev alır. Randevu süreçlerinin verimli yürütülmesini sağlar.

Kadın Doğum-Tüp Bebek Bölüm Temsilcisi

2019 yılında oluşturulan bölüm, kadın doğum ve tüp bebek işleyişinden sorumludur.

Bölüm faaliyetleri ile ilgili koordinasyonu ve faturalandırma süreçlerini yürütür. Hastalarla aktif iletişim halinde bulunur.

Beklentilerini analiz ederek, hasta devamlılığına katkı sağlar. Takipli ve takibe girebilecek kadın doğum hastalarına ait analizleri yapar, iyileştirme alanlarını planlar, öneriler geliştirir. Hasta geri bildirimlerini toplar, sorunları çözmede yardımcı olur. İlgili birimler ile paylaşır. Bölüme ait diğer hastanelerin işleyişlerini takip eder. Bölümün gelir, gider dengesini takip ederek, sürdürülebilir hizmet sağlar. Sağlık bakanlığı ve kalite denetim süreçlerinde aktif görev alır. Randevu süreçlerinin verimli yürütülmesini sağlar.

Onkoloji Bölüm Temsilciliği

2021 yılında oluşturulan bölüm, onkoloji işleyişinden sorumludur.

Bölüm faaliyetleri ile ilgili koordinasyonu ve faturalandırma süreçlerini yürütür. Hastalarla aktif iletişim halinde bulunur.

Beklentilerini analiz ederek, hasta devamlılığına katkı sağlar. Takipli ve takibe girebilecek kemoterapi, radyoterapi hizmetleri ile onkoloji hastalarına ait analizleri yapar, iyileştirme alanlarını planlar, öneriler geliştirir. Hasta geri bildirimlerini toplar, sorunları çözmede yardımcı olur. İlgili birimler ile paylaşır. Bölüme ait diğer hastanelerin işleyişlerini takip eder. Bölümün gelir, gider dengesini takip ederek, sürdürülebilir hizmet sağlar. Sağlık bakanlığı ve kalite denetim süreçlerinde aktif görev alır. Randevu süreçlerinin verimli yürütülmesini sağlar.

Radyoloji Bölüm Temsilciliği

2021 yılında oluşturulan bölüm; radyoloji, girişimsel radyoloji, nükleer tıp işleyişinden sorumludur.

Bölüm faaliyetleri ile ilgili koordinasyonu ve faturalandırma süreçlerini yürütür. Hastalarla aktif iletişim halinde bulunur.

Beklentilerini analiz ederek, hasta devamlılığına katkı sağlar. Radyoloji ve nükleer tıp hizmetleri ile hastalara ait analizleri yapar, iyileştirme alanlarını planlar, öneriler geliştirir. Hasta geri bildirimlerini toplar, sorunları çözmede yardımcı olur. İlgili birimler ile paylaşır. Bölüme ait diğer hastanelerin işleyişlerini takip eder. Bölümün gelir, gider dengesini takip ederek, sürdürülebilir hizmet sağlar. Sağlık bakanlığı ve kalite denetim süreçlerinde aktif görev alır. Randevu süreçlerinin verimli yürütülmesini sağlar.



Hasta Hizmetleri Yayınları

Hasta Hizmetleri Etkinlikleri

Basında Hasta Hizmetleri

Hasta Hizmetleri Videoları