"Hemşirelik Hizmetleri" sayfasının sürümleri arasındaki fark

Güven Tarihçe sitesinden
Gezinti kısmına atla Arama kısmına atla
1. satır: 1. satır:
[[Dosya:Hemşirelik hizmetleri1.mov|400px|küçükresim|sağ|Güven Sağlık Grubu Hemşirelik Hizmetleri]]
+
[[Dosya:Hemşirelik hizmetleri1.mov|600px|küçükresim|sağ|Güven Sağlık Grubu Hemşirelik Hizmetleri]]
 
===Hemşireliğin Tarihçesi===   
 
===Hemşireliğin Tarihçesi===   
  

07.39, 4 Şubat 2021 tarihindeki hâli

Hemşireliğin Tarihçesi

İlk çağlarda kadına atfedilen hasta ve düşkünlere yardım rolü ile başlayan hemşirelik, Orta Çağ Avrupa’sında hastaların fizyolojik gereksinmelerine yardımcı olmak, ruhsal ve dinsel yönden desteklemek şeklinde ve dini kuruluşların bünyesinde yürütülmüştür.

Osmanlı döneminde ise bakım ve tedavi yapan kadın sağaltıcıların olduğu, Osmanlı ordusunda da erlere hasta bakıcılık eğitimi verildiği görülmektedir. Kırım Savaşı (1853-1856) sırasında müttefik devletlerin yaralı asker sayısının çok fazla artması ile Selimiye Kışlası hastaneye çevrilmiş; hasta ve çaresiz insanlara yardım etme konusundaki duyarlılığı bilinen Florence Nightingale 38 kişilik bir hemşirelik ekibi ile birlikte İstanbul’a gelerek bu kışlada yaralı İngiliz askerlerinin bakımını üstlenmiştir.

Çalışmaları süresince hasta bakımına ilişkin yetersizliklerin ya da eksikliklerin, hastaların sağlık durumlarını olumsuz yönde etkilediğini gören Nightingale, hemşirelerin formal eğitim programından geçmeleri gerektiğinin bilincine varmış ve İstanbul’dan ülkesine döndükten sonra ilk modern sivil hemşirelik okulunu 1860 yılında Londra’da açmıştır.

19. yy’da Nightingale’in düşüncelerine ve çabalarına dayanarak hemşirelik yeniden doğmuştur. Türkiye’deki hemşirelik eğitimi ile ilgili çalışmalar 1907’de Londra’da yapılan Kızılhaç Konferansı’na Osmanlı Delegesi olarak katılan Dr. Besim Ömer (Akalın) Paşa’nın, Florence Nightingale ile tanışmasının ardından hemşireliğin bir meslek olduğuna inanması, mesleğin gereklerini anlaması ve 1911’de İstanbul’un tanınmış ailelerine mensup hanımları, kendisinin yürüttüğü “Gönüllü Hasta Bakıcılık Kursu’na” çağırması ile başlamıştır. İstanbul ile Bursa’da açılan ve 6 ay süren kursu tamamlayan Münire İsmail, Kerime Salahor, Safiye Hüseyin Elbi ve diğer hemşireler, Balkan Savaşları (1912- 1913), Çanakkale Savaşı (1915-1916) ve I. Dünya Savaşı (1914-1918) sırasında yaralı askerlere bakım vermiştir. 1920 yılında Amiral Bristol Hastanesi’ne bağlı olarak açılan Amiral Bristol Hemşire Okulu ve Cumhuriyet Dönemi’nde (1925) açılan Kızılay Hemşire Okulu ile hemşirelikte formal eğitime geçilmiş; 1939 yılında Milli Savunma Bakanlığı’na bağlı ilk Askeri Hemşire Okulu açılmış; ilki 1946’da olmak üzere sonraki yıllarda Sağlık ve Sosyal Yardım Bakanlığı bünyesinde çok sayıda Sağlık Koleji (Sağlık Meslek Lisesi) açılmıştır. 1955 yılında eğitime başlayan Ege Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu, ülkemizde ve Avrupa’da üniversite düzeyinde açılan ilk hemşirelik okuludur. Ardından Hacettepe (1961) ve İstanbul Üniversitesi Florence Nightingale (1961) Hemşirelik Yüksekokulları açılmıştır. Hemşirelikte lisansüstü eğitime ilk kez Hacettepe Üniversitesi’nde (yüksek lisans -1968 ve doktora-1972) başlanmıştır. 1933 yılında gönüllü hemşireler tarafından İstanbul’da “Türk Hastabakıcılar Cemiyeti” kurulmuş, bu cemiyet, Cumhuriyet dönemi ile birlikte yaşanan gelişmeler ve örgün hemşirelik eğitimi almış hemşirelerin çabaları ile 3 Temmuz 1943 tarihinde, Türk Hemşireler Derneği adını almıştır.

2 Mayıs 2007 tarihine kadar Türkiye’de hemşirelik hizmetleri 1954 tarih 6283 sayılı hemşirelik kanunuyla yürütülmüştür. Hemşireliğin, lise düzeyinde bir eğitimle kazanılan, görevlerinde hekime bağımlı, kadın mesleği olarak tanımlandığı ve günümüz koşullarına uymayan bu kanun “Hemşirelik Kanunu’nda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Teklifi’nin yasalaşması için 1992 yılında başlayan çalışmalar ve Türk Hemşireler Derneği’nin yoğun çabaları neticesinde 2007 yılında son halini almış ve yayınlanmıştır. Yeni hâli ile yasada; eğitim farklılığının ortadan kaldırılması, cinsiyet ayrımına son verilmesi, meslekte uzmanlaşmanın tanımlanması sağlanmıştır. Yasayı takiben 2010 yılında Hemşirelik Yönetmeliği, 19.04.2011 tarih ve 27910 sayılı Resmi Gazete’de Hemşirelik Yönetmeliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik yayınlanmış, “Çalışılan Birim/Servis/Ünite/Alanlara Göre Hemşirelerin Görev, Yetki ve Sorumlulukları” ve “Hemşirelik Girişimleri Listesi” belirtilmiştir.



Güven Hastanesi Hemşirelik Hizmetleri Yapılanması ve Gelişimi

Hemşirelik, birey, aile ve toplumun sağlığını ve esenliğini koruma, geliştirme ve hastalık halinde İyileştirme amacına yönelik, hemşirelik hizmetlerinin planlanması, örgütlenmesi, uygulanması, değerlendirilmesinden ve bu hizmetleri yerine getirecek kişilerin eğitiminden sorumlu bilim ve sanattan oluşan bir sağlık disiplinidir. Hemşirelik, kaliteli, güvenli ve insan odaklı sağlık hizmetlerinin vazgeçilmez ve en önemli parçası, hemşirelik bakımı ise, dünyanın her yerinde başarılı bir sağlık bakımının önemli bir belirleyicisidir.

1975-1998 yılları arasında Güven Hastanesi Başhemşiresi ve sorumlu hemşireler liderliğinde en iyi şekilde yürütülen Güven Hastanesi Hemşireliği 1998 yılı itibari ile, Güven Hastanesinin hedeflediği büyüme ve yeni sorumluluklarla yeniden yapılanmış ve Hemşirelik Hizmetleri Direktörlüğü yapısına dönüşmüştür. O günden bu yana hasta ve çalışan memnuniyeti odaklı, hemşirelik bilimi ve mesleki etik değerlerden ödün vermeden, sürekli eğitim ve gelişim programları uygulayarak, hasta bakımı ve hemşirelik yönetiminde kanıta dayalı uygulamalar ışığında, kurumdan hizmet alan tüm bireylere insan odaklı ve en yüksek kalitedeki hemşirelik hizmetini sunma misyonu ile faaliyetlerini sürdüren bir bölümdür.

Ankara’ nın tam teşekküllü ve en iyi hastanesi olmak hedefi ile, üstelik Ankara’ daki seçkin muayenehane hekimlerine de hizmet vermeyi, hem kendi hekim kadrolarımız hem de hastaneye hastasını yatırarak tedavi edecek dahili ve cerrahi branş muayenehane hekimlerine hizmet vermek amaçlanmıştı. Organizasyonu kolay olmayan bu ikili çalışma sistemini o zamanlar Ankara’da oluşturmak, oturtmak, sürdürmek ve üstelik bu sistemin örnek bir model oluşturacak kadar mükemmel işlemesini sağlamak bizim için de gerçek bir başarı öyküsü oldu.

En iyisi olmak hedeflenmişti, bu yönde atılan her adımın bunu sağlayacak nitelikte, çok iyi düşünülmüş ve planlanmış olması gerekiyordu. Mükemmellik beklentileri ile oluşturulan böyle bir yapının en önemli unsurlarından birisi olan hemşirelik hizmetlerinin yapılanması da kurum yapısına uygun olmalıydı.

Kurumda görevlendirilecek çalışanların sahip olması istenilen niteliklerini belirlemekle başlayan standart oluşturma çalışmaları adım adım her alanda devam etti. Çalışanların seçimleri hemşirelik hizmetleri bünyesinde oluşan bir komite tarafından yapılmaya başlandı, görüşmelerde her bir üyenin ilgili alana puan verdiği değerlendirme formları kullanılmaya başlandı. Böylece alınan çalışan ile ilgili tüm yönetici hemşirelik ekibinin sorumluluğu oluşuyordu. Hem adayları seçerken hem de alımı onaylanan çalışanların eğitiminde yönetici hemşirelerin sistemin tamamına karşı hem yetki hem de sorumluluk almaları sağlanmış oluyordu. Türkiye’de, hemşirelik alanında ilk kez bölüm uyum eğitimleri hemşirelik kadrolarına göre başlatıldı.

İşe alınan bir hemşireye ilk 5 ay süresince başladığı birime özel teorik ve uygulamalı eğitim veriliyor, bu süreçte iki aşamalı değerlendirme yapılıyor ve değerlendirme sonucuna göre kurumda /birimde devam etmesi onaylanan çalışan kalıcı olarak ilgili birimde çalışmasına devam ediyordu.

Bu 5 aylık süre boyunca çalışana doğrudan hasta sorumluluğu verilmiyor, kendisine rehberlik eden bir hemşire ile birlikte çalışıyor ve 5. ayın sonunda hem teorik hem de uygulama becerileri yönünden tek başına hasta alıp alamayacağına karar veriliyordu. Bu değerlendirmeye kadro geçiş değerlendirmesi adı verilmişti. Bu uygulama, farklı okullardan/kurumlardan gelen hemşirelerin Güven Hastanesi Hemşirelik Hizmetlerinin oluşturduğu standartları öğrenmesini, böylece kurumda çalışan hemşirelerde bilgi ve beceri açısından standart bir düzeyin oluşmasının yanı sıra çalışan ve hasta güvenliği için de katkı sağlamaya başladı. Bu uygulama zaman içerisinde bölüm ve kurum kültürünün oluşmasına, kurumdaşlığın gelişmesine katkı sağlandı.

Kurumda çalışan tüm hemşireler için yıl, bilgi birikimi ve yetkinlikleri dikkate alarak kademeli kadro sistemleri oluşturuldu, her kadro geçişi belirli yılın sonunda ve bu yıllar içerisinde belirli eğitimleri almış olmayı, kurumda/bölümde farklı sorumluluklar üstlenerek başarılı olmayı, sürekli değerlendirmeyi gerektiriyordu. Bu yapı hemşirelerde kariyer hedefleri için bir fırsat oluşturuyor, hem kendilerinin hem de hemşirelik hizmetlerinin hep birlikte gelişimine hizmet ediyordu. Bu uygulama sayesinde, belirli bir yıl sonra kurum içerisinden hem hemşirelik hizmetlerinde hem de farklı bölümlerde başarısını kanıtlayan birçok çalışanımız oldu. Hemşirelik hizmetlerinde; özel dal hemşireliği ve özel alan hemşireliği uygulamasını başlatarak, diyabet eğitim hemşiresi, ağrı hemşiresi, diyaliz hemşiresi, beslenme destek hemşiresi, kemoterapi hemşiresi, gibi özellikli alanlarda uzmanlaşma desteklendi.

Ayrıca, yoğun bakım, klinik ve poliklinik hizmetlerinde çalışacak hemşirelerin bilgi, beceri ve yetkinlikleri belirlenerek bu alanlarda çalışacak hemşirelerin kadro standartları oluşturuldu, bu kadrolar için özel alan kadro ücretleri oluşturuldu ve bir alandan diğerine geçiş için belirli kriterler konuldu. Bu uygulama, performans değerlendirmesinde her alanın kendi içinde ve diğer alanlarla olan kıyaslamaları yapılırken objektif ve ölçülebilir kriterlerin kullanılmasına ve başarılı bir performans yönetimine de zemin oluşturdu.

Güven Hastanesi, hizmet kalitesini artırmak , hastalar için güvenli bir ortam oluşturmak, hasta ve sağlık personelinin risklerini en aza indirme amaçlı tüm şartların belirlenmesi, uygulanması ve sürekliliğini devam ettirmeyi amaçlayan kalite politikası gereği ilk olarak 2007 yılında ISO 9001:2008 sertifikasını aldı, daha sonra da JCI (Joint Comission International) tarafından ilk olarak 01 Mart 2008 de, 26 Mart 2011’de 2. kez, 19 Nisan 2014’de 3. Kez, 15 Nisan 2017’de 4.kez ve 10 Ekim 2020’de 5.kez başarı ile ve hemşirelik hizmetlerinin yoğun katkıları ile akredite edildi.Güven Hastanesi Kalite Yönetimi

Güven Hastanesi’nde Hemşirelik Hizmetlerinin yaptığı başarılı çalışmalardan bir tanesi de, Güven Hastanesinde yatarak tedavi ve bakım hizmeti alan hastaların bakım yükünü ve gerekli olan hemşire sayısını objektif verilere göre hesaplamak üzere bir yıllık bir çalışma sonucunda geliştirilmiş olan hasta sınıflandırma sisteminin kurulması oldu. Böylece her bir vardiyada her bir klinikte yatan hastaların bakım yükü objektif olarak hesaplanıyor ve gerekli olan hemşire sayısı belirlenebiliyordu.

2006 yılında, o güne dek her bir hastanenin kendi bünyesinde kutladığı 12-18 Mayıs Hemşirelik Haftası etkinliği, tüm Ankara’ da yer alan kamu ve özel hastanelerinin işbirliği ile Güven Hastanesi olarak üstlenildi ve gerçekten unutulmaz bir etkinlik gerçekleşti.

Günümüzde, sağlık hizmetinin gelişen ve değişen bileşenleri düşünüldüğünde Güven Sağlık Grubu; öncü olma, değerlere bağlılık, ilkeli ve kaliteli hizmet anlayışı, geleceği doğru okuma ve yapılandırma konusunda deneyimini ve kararlılığını sürdürmeye devam etmekte, Güven Sağlık Grubu Hemşireliği de bu yönde çalışmalarını başarılı bir şekilde sürdürmektedir. Hemşirelik Hizmetleri Koordinatörlüğü bünyesinde sürdürülen çalışmalarsın bazıları;

2016

• SBAR iletişim yönteminin kullanıma geçilmesi, hemşirelik hizmet içi faaliyetlerinin yapılandırılması, yetkinlik bazlı yönetici seçim sürecinin hayata geçirilmesi, yönetici geliştirme programının başlatılması, kalite iyileştirme takımlarının oluşturulması ve faaliyete geçilmesi, işe alım sürecinin yeniden yapılandırılması, Travmatik olaylar yaşayan bireylere yaklaşım konulu hemşirelik haftası sempozyumunun gerçekleştirilmesi. Sbar Kullanım Rehberi

2017

• Hemşirelik bülteni yayınlanmaya başlanması, rehber hemşirelik ve işe yeni başlayan hemşirelerin işe uyumlandırılması sürecinin yeniden yapılandırılması, klinik yetkilendirme sürecine başlanması, hasta devir teslim sürecinin SBAR iletişim modeline uygun şekilde yeniden yapılandırılması, onkoloji vaka yönetim sürecine başlanması, iş gücü analizleri yapılması, yaşam sonu bakım sürecinin yeniden yapılandırılması, hemşirelikte bilimsel çalışmalarla kurum temsili yetinin artırılması, psikolojik bakım kursu ve ölümle yüzleşme kurslarının gerçekleştirilmesi.

2018

• Transplantasyon vaka yönetim sürecinin hayata geçirilmesi, hasta bakım kalitesinin artırılmasına yönelik çalışmalara başlanması (erken uyarı sistem, dokümantasyonun sadeleştirilmesi , hasta izlem sürecinin yeniden yapılandırılması vb), süreç iyileştirme çalışmalarına hız verilmesi, hemşirelikte iç tetkik takımı kurulması ve faaliyetlerine başlaması, hasta bakımından hasta odaklı bakıma konulu hemşirelik haftası sempozyumunun gerçekleştirilmesi.

2019

• Yatak başı devir teslim ve beyaz tahta uygulamasına başlanması, hasta eğitimlerinde teach back yönteminin kullanımının yaygınlaştırılması, bilimsel çalışmalarla kurum temsili yetinin artırılması (11 adet sözel bildiri), psikolojik akım kursu yapılması, üniversite eğitimi almak isteyen hemşirelerimize burs imkanı sağlanması, kemoterapi biriminde tedavi alan hastalarımıza mandala uygulama çalışmalarına başlanması, onkoloji vaka yönetim sürecinin kapsamının genişletilerek hizmet kapsamının yeniden yapılandırılması, bilimsel problem çözme yöntemlerinin tüm süreçlerde aktif kullanımına başlanması, Hemşireyim- Güç Bende temalı hemşirelik haftası sempozyumunun gerçekleştirilmesi.


2020

• Meme merkezi vaka yönetim sürecine başlanması, klinik eğitim formlarının ve sürecinin yeniden yapılandırılması, işe alım sürecinin yeniden yapılandırılması, hemşire güçlendirme ve destek programının hayata geçirilmesi, deliryum yönetimi sürecine başlanması, beyaz tahta uygulamasının aktif olarak sürdürülmesi.

Güven Hastanesi Hemşirelik Eğitim Faaliyetleri

Güven Hastanesi’nin en önemli başarılarından bir tanesi de çalışanları için oluşturduğu sürekli öğrenme ve gelişim ortamıdır. Her bir çalışanımız kurumda çalıştığı süre içerisinde sürekli eğitim, gelişim ve öğrenme aktivesi içerisinde yer alır.

Güven Hastanesi Hemşirelik Hizmetleri Yönetimi bünyesinde sürdürülen eğitim programları pek çok üniversiteden, alanında uzman öğretim üyesi hemşireden destek alınarak sürdürülür. Güven Hastanesi eğitimlerde bilgiye ulaşmak için en üst düzeyde kaynakları kullanmada öncü bir kuruluştur.

Hemşirelik Hizmetleri bünyesinde sürdürülen eğitim faaliyetleri;

• Oryantasyon ve Kurum Kültürü Geliştirmeye Yönelik Eğitimler

 Kurum Oryantasyonu

 Hemşire Oryantasyon Programı (HOP)-1 hafta

 Klinik Eğitim Programı (KEP)- 4 ay rehber hemşire ile  • Hizmet İçi Eğitim ve Sertifika Programları

 Çalışılan Bölüme Özel Eğitimler (Sistem Eğitimi Pediatri, Geriatri, YB, Acil, Cerrahi, Onkoloji, Kadın Sağlığı vb gibi)

 Güncelleme Eğitimleri

 Kurum dışı eğitimler, kongre, sempozyum ve sertifika programları

• Bireysel ve Mesleki Gelişime Yönelik Diğer Eğitimler

 Rehber Hemşire Eğitimi

 Hemşire güçlendirme programı

 Psikolojik Bakım Kursu

 Süreçlerle Yönetim

 Problem Çözme

 Zaman Yönetimi

 Geribildirim Verme

 Proje Yönetimi

• Klinik Yetkinliklerin Değerlendirilmesi


Güven Hastanesi Hemşirelik Hizmetleri Yönetim Ekibi

Hemşirelik Hizmetleri Koordinatörü

Hasta bakım ve hemşirelik hizmetlerinin en üst düzeyde karşılanması için bakım hizmetlerinin planlanması, örgütlenmesi, yönetilmesi, denetlenmesi, değerlendirilmesi ve koordine edilmesini sağlamak, uygun bakım modelleri oluşturulması ve profesyonel hemşirelik bakım standartlarının uygulanmasının sağlanması için uygulama, yönetim, eğitim, araştırma ve kalitenin geliştirilmesi ile ilgili fonksiyonların yerine getirilmesinde diğer disiplinlerle koordineli olarak çalışmaktan, hemşirelik kaynaklarının etkin şekilde yönetiminden ve uygun kadroları tayin etmekten sorumludur.

Ameliyathane Hizmetleri Müdürü

Ameliyathanede hasta bakımı ve hemşirelik hizmetlerinin planlanması, örgütlenmesi, yürütülmesi , denetlenmesi, değerlendirilmesi ve koordine edilmesinden; Hemşirelik Hizmetlerinde kalite, eğitim ve araştırma faaliyetlerinin sürekli geliştirilerek kurum politikaları doğrultusunda yerine getirilmesinden sorumludur.

Yatan Hasta Hemşirelik Hizmetleri Sorumlu Hemşiresi

Yatan hasta servis/ünitelerinde hasta bakımı ve hemşirelik hizmetlerinin planlanması, yürütülmesi, denetlenmesi, değerlendirilmesi ve koordine edilmesinden; Hemşirelik hizmetlerinde, kalite, eğitim ve araştırma faaliyetlerinin sürekli geliştirilerek kurum politikaları doğrultusunda yerine getirilmesinden sorumludur.

Ayaktan Hasta Hemşirelik Hizmetleri Sorumlu Hemşiresi

Ayaktan hasta birimlerinde hasta bakımının en üst düzeyde karşılanması için hemşirelik hizmetlerinin planlanması, örgütlenmesi, yönetilmesi, denetlenmesi, değerlendirilmesi ve koordine edilmesini sağlamak, uygun bakım modelleri oluşturmak ve profesyonel hemşirelik bakım standartlarının uygulanmasını sağlamaktan sorumludur.

Eğitim Araştırma Bölüm Sorumlu Hemşiresi

Hemşirelik Hizmetleri Koordinatörlüğü’ne bağlı tüm çalışanların eğitim gelişim ihtiyaçlarının belirlenmesi, ihtiyaç duyulan eğitim ve gelişim planlarının oluşturulması, yürütülmesi, değerlendirilmesi ve denetlenmesinden, sürdürülen eğitim ve gelişim programlarında eğitmen olarak görev almaktan, ihtiyaç doğrultusunda kurum içi eğitimciler yetiştirmekten, Hemşirelik Hizmetleri Koordinatörlüğü bünyesinde planlanan ve sürdürülen bilimsel çalışmalara rehberlik etmekten, çalışanları araştırma yapmaya teşvik etmekten ve sürdürülen eğitim ve araştırmalar için gerekli kaynakları sağlamaktan sorumludur.

Sorumlu Hemşire

Sorumlu olduğu olduğu servis/ünitedeki hasta bakımı ve hemşirelik hizmetlerinin planlanması, uygulanması, denetlenmesi, değerlendirilmesi ve geliştirilmesinden sorumludur.

Süpervizör Hemşire

Mesai saatleri dışında ve resmi tatillerde hemşirelik hizmetlerinin yönetiminden sorumludur. Birim sorumlu hemşiresi olmadığı zamanlarda şift sorumlularına yardımcı olan kaynak kişilerdir.


Güven Sağlık Grubu’nda Vaka Yönetimi ve Özel Dal Hemşireliği

Güven Hastanesi’nde kronik hastalıkları olan, komplike sağlık bakım hizmeti ihtiyacı olup dolayısıyla multidisipliner bakım hizmeti alması gereken hastalarımız için, sağlık hizmetinin kalitesinin ve hasta memnuniyetinin artırılması amacıyla uzman hemşireler tarafından vaka yönetimi ve özel dal hemşireliği hizmetleri verilmektedir. Vaka yönetimi ve özel dal hemşireliği hizmetleri ile bireylerin aldığı tüm sağlık hizmetleri koordine edilmekte, hasta ve ailesi ile sağlık ekibi arasında etkili bir iletişim süreci sağlanabilmektedir.

Onkoloji Vaka Yönetim Hemşiresi

2017 yılı itibari ile faaliyetine başlayan onkoloji vaka yönetim hemşireliği, faaliyetlerini ve kapsamını her yıl geliştirerek ve genişleterek hizmetini sürdürmektedir. Onkoloji vaka yönetim hemşiresi, hizmet verdiği hasta grubu için verilen tüm hizmetleri koordine etmekten, hizmet verdiği hasta ve ailesine tanımlanmış tüm konularda eğitim vermekten, danışmanlık ve rehberlik yapmaktan, hastaneden taburcu olan hasta ve ailesinin sağlık ekibi ile iletişim kurabilmesini sağlamaktan sorumludur.

Transplantasyon Vaka Yönetim Hemşiresi

2018 yılı itibari ile faaliyetine başlayan transplantasyon vaka yönetim hemşireliği, karaciğer ve böbrek nakli yapılacak hastaların nakil öncesi ve sonrası tüm süreçlerinde aktif olarak yer almaktan, hazırlık aşaması ve sonrasında ihtiyaç duyulan tüm hizmetleri koordine etmekten, hizmet verdiği hasta ve ailesine tanımlanmış tüm konularda eğitim vermekten, danışmanlık ve rehberlik yapmaktan, hastaneden taburcu olan hasta ve ailesinin sağlık ekibi ile iletişim kurabilmesini sağlamaktan sorumludur.

Ağrı Yönetimi Hemşiresi

Dünyada ve ülkemizde hasta bakımının önemli bir parçası olan ağrı yönetimi sürecinin standartlara uygun yürütülmesi amacıyla 2013 yılında özel dal hemşireliği bünyesinde ağrı yönetimi hemşiresi kadrosu oluşturulmuştur. Bu doğrultuda ağrıya yönelik protokol ve talimatlar geliştirilerek ağrı yönetimi sürecinin standartlara uygun hale getirilmesi, devam ettirilmesi ve hasta konforunun artırılması, tüm çalışanların ağrı yönetim sürecine yönelik eğitimlerinin standart şekilde sağlanması hedeflenmiş ve bu doğrultuda gerekli adımlar atılmıştır. Ağrı yönetim hemşiresi, hastaların ağrı problemlerini çözümlemeye yardım etmek, ağrı tedavi süreçlerini izlemek, hasta ve ailesine ağrı yönetimi konusunda gerekli eğitim ve bilgilendirme faaliyetlerini sürdürmek, çalışanların ağrı yönetimi konusundaki bilgi eksikliklerini tespit ederek gerekli eğitimleri sağlamak, ağrı değerlendirme ve yönetimi sürecini değerlendirmek ve denetlemekten sorumludur. Ayrıca ağrı yönetim süreçlerine yönelik çeşitli bilimsel çalışmalar da ağrı yönetim hemşiresinin liderliğinde sürmektedir.

Kardiyovasküler Cerrahi Vaka Yönetim Hemşiresi

Anne Danışmanlığı

Beslenme Destek Hemşireliği

Eğitim Hemşireliği

İnfeksiyon Kontrol Hemşireliği

Yara Bakım Hemşiresi

Diyabet Eğitim Hemşiresi

Hemovijilans Hemşireliği

Meme Merkezi Vaka Yönetim Hemşireliği=


Hemşirelik Hizmetleri Etkinlikleri

Hemşirelik Hizmetleri Yayınları

Hemşirelik Hizmetleri Broşürleri