Sözleşme Yönetimi
Giderler bir kurumda düzenli olarak yönetilmelidir. Gider yönetimi kapsamında tüm gider kalemleri sınıflandırılmalı ve kurumun tüm bölümlerinde standart olarak kullanılmalıdır.
Gider yönetiminin farklı bütçe türleri ve sözleşme yönetimi ile yakın ilişkisi bulunmaktadır. Gider yönetimi; karlılığı artırmak, gider süreçlerini optimize etmek, dış alımların koordinasyonunu sağlamak, bütçeler ile giderlerin eşleştirilmesini planlamak ve talep yönetimi takibi için yapılmaktadır.
Gider yönetimi kapsamında alınan ürün ve hizmetler, sözleşmeler ile yürütülmektedir. Sözleşme, iki tarafın karşılıklı ve birbirine uygun irade beyanı ile oluşan hukuki işlemdir.
Sözleşmeler ile, kurumun hak ve çıkarları hukuki alanda korunmuş olur. Güven Sağlık Grubu bünyesinde gider, bütçe ve sözleşmeler hastanenin kuruluşundan itibaren özenle yönetilmektedir.
"Güven’le Güçleniyoruz" programı kapsamında 2020 yılının Mart ayında Stratejik Planlama, Bütçe ve Kaynak Verimliliği Direktörlüğü altında Gider ve Sözleşme Yönetimi Biriminin kurulmasına karar verilmiştir.
Gider ve Sözleşme Yönetimi Birimin kurulmasından sonra, kurum içerisindeki sözleşmeler birimlerden toplanarak fiziksel ve dijital ortamda tasniflenip arşivlenmiştir. Ayrıca yapılan sözleşmelerle ilgili diğer birimler ile koordineli olarak çalışılmış, kurum kar ve çıkarları göz önünde bulundurularak sözleşmeler düzenlenmiştir. Birim, kurumun altyapı çalışmalarına katkıda bulunarak günlük akışı ve kontrol mekanizmasını sağlıklı bir sistem üzerinden geliştirmeyi amaç edinmiştir. Gider ve Sözleşme Yönetimi Birimi; Güven Sağlık Grubunun kurumsallaşma yönünde atacağı adımları desteklemekte ve Güven Sağlık Grubunun gelişimi için çalışmalarını sürdürmektedir.