İnsan Odaklı Bakım Müdürlüğü

Güven Tarihçe sitesinden
Mehmet.Gurbuz (mesaj | katkılar) tarafından oluşturulmuş 07.52, 25 Haziran 2021 tarihli sürüm
Gezinti kısmına atla Arama kısmına atla
Güven Sağlık Grubu İnsan Odaklı Bakım

İnsan Odaklı Bakım - Sağlıklı Yaşamın Geleceği

Vizyonunda; en üst düzey sağlık hizmetini, insan onuruna yakışacak özen, titizlik, şefkat ve mükemmellik tutkusuyla ve yaptığımız işe her gün değer katarak sunmayı barındıran Güven Hastanesi, 45 yılı aşkın tecrübesini ‘insan odaklılık’ kavramı ile harmanlayarak yürüdüğü yolda hızlı adımlarla ilerlemeye ve gelişmeye devam ediyor.

Günümüzde dünya çapında saygın sağlık kuruluşları ve endüstriyel sektörlerin hedefinde yer alan ‘insan odaklılık’, ortaklaşa çalışma ve şeffaf yaklaşım; Güven Hastanesi’nin kültüründe uzun yıllardır yer etmiş değerlerdir. Ve kaçınılmaz olarak ilerleyen zaman, gelişen teknoloji, değişen beklentiler ve hastalarımızın bizimle paylaştığı deneyimleri ile şekillenmektedir.

İnsan Odaklı Bakım Nedir?

İnsan odaklı bakım; hastalar ve yakınlarını kendi bakım süreçlerine dahil eden bir anlayıştır.

Bu anlayış, hasta ve hasta yakınlarıyla birlikte tedavi edicilerin gerçek bir ortaklık kurması, ihtiyaçlarını karşılaması ve sonuçları iyileştirmesi konusunda yol göstericidir: Deneyimleri kişiselleştirmek; açık, aydınlatıcı, anlaşılır ve daha insancıl hale getirmek için ilham vericidir.

İnsan odaklı bakım anlayışı, hastayı üzerinde karar verilen bir materyal olmaktan çıkartıp tedavinin gerçek bir paylaşımcısı yapmayı hedefler.

Bu çerçevede hastalarımızın her birini yegâne kabul edip, kişiye özel bakım veriyor ve her bir hastamıza şefkatle, empatiyle ve sevgiyle yaklaşıyoruz.

Güven Hastanesi’nde;

İnsan Odaklı Bakım’ın Misyonu

Güven Hastanesi’nde, insan odaklı bir çalışma ortamı yaratarak, uluslararası standartlarla uyumlu, insan odaklı ve güvenli bir sağlık hizmeti sunmak.

İnsan Odaklı Bakım’ın Vizyonu

Türkiye ve yakın coğrafyada sağlık hizmeti sunarken, hasta ve çalışan odaklı bir kurum olarak, hastaların gelmeyi tercih ettiği, başarılı insanların çalışmak istedikleri, ilk akla gelen ve son sözü söyleyen bir sağlık kuruluşu olmak.

İnsan Odaklı Bakımın Değerleri

• İnsana DEĞER veriyoruz

• Hasta Güvenliği en önemli önceliğimiz

• Samimi, içten, şefkatli ve insancıl bakım sunuyoruz

• İyileştiren ve geliştiren çalışma ortamı ile büyüyoruz

• Değişime ve yeniliğe açığız

• Birlikte GÜVENLE geleceğe yürüyoruz.


“Değer Verme” ile “İnsana (Hasta ve Çalışana) Odaklanma” temel değerlerimiz içerisinde yer almaktadır. Bu doğrultuda Hasta Odaklı Bakım anlayışının ve Çalışan Odaklı Yaklaşımın gelişimi için son yıllarda Üst Yönetimin önderliğinde önemli adımlar atılmış ve birçok proje hayata geçirilmiştir. Hasta güvenliğinin ve hasta memnuniyetinin sağlanmasında, hastaların beklenti ve ihtiyaçlarının karşılanmasında, hastayı bakıma katmanın, hasta yakını ile bakım ortaklığı kurmanın ve hastaların tercihlerini değerlendirme ve karşılamaya yönelik uygulamaların önemi çok büyüktür. Hastaya yönelik insan odaklı bakım uygulamalarının hayata geçirilmesi ve sürdürülmesinde sağlık çalışanları kritik bir role sahiptir. Bir sağlık kuruluşunda insan odaklı bakım felsefesinin hayat geçirilmesi ancak çalışanların beklenti ve ihtiyaçlarının dinlenmesi ve karşılanması ile, diğer bir deyişle, çalışanlara da insan odaklı yaklaşılması ile mümkündür.

Güven çatısı altında, hasta ve yakınlarının da katılımıyla, her düzeyde etkili iletişimi ve multidisipliner çalışmayı destekleyerek, insan odaklı bakım kavramlarının tamamını hayata geçirmeyi ve bu uygulamaları mümkün olduğunca çeşitlendirmeyi amaçlıyoruz (Hastayı bakıma katma, hasta yakını ile bakım ortaklığı, hasta tercih uygulamaları, vb.).

Sosyal, kültürel, ekonomik ve çevresel olmak üzere topluma ait birçok faktör, bireylerin bakıma erişimini ve sağlıklı davranışlarda bulunmak için karşılaştıkları fırsat ve engelleri şekillendirir. Bu nedenle, toplum sağlığının temsilcileri olarak, insanların yaşadıkları, çalıştıkları, öğrenim gördükleri, ibadet ettikleri ve oynadıkları yerlerde bilgiyi paylaşmak, sağlıklı davranışlara teşvik etmek, akran desteğine özendirmek, sağlığın korunması, geliştirilmesi ve sürdürülebilirliğine katkı sağlamak için Güven Vakfı ve toplum paydaşlarımızla güçlerimizi birleştiriyoruz.

Hastalara en güvenli ve kaliteli hizmeti sunmayı temel prensip olarak benimseyen Güven Hastanesi bu konulardaki gelişimini sürekli iyileştirmek ve belgelendirmek amacıyla 2008 yılından bu yana Uluslararası bir akreditasyon kuruluşu tarafından (Joint Commission International) tarafından her 3 yılda bir denetlenmektedir. Yurt dışından gelen bağımsız denetçiler tarafından yürütülen bu denetim ve belgelendirme süreci sürekli bir motivasyon ve kaldıraç etkisi yaratarak sistemi güçlendirmektedir. Buna ek olarak, 2018 yılında başladığımız İnsan Odaklı Bakım yolculuğu Güven’in köklerinde var olan şefkat, bireyselleştirilmiş bakım, empati, hasta tercihlerinin dikkate alınması gibi iyi uygulamaların sistematik hale getirilmesini sağlayacaktır.

Güven Sağlık Grubu insan odaklı bakım sertifikasyonu konusunda Planetree ile birlikte çalışmaktadır. Planetree, insan odaklı bakım yolculuğunda sağlık kuruluşlarını; hastalar, çalışanlar ve toplum için en iyi uygulamaları ve değişiklikleri yapma konusunda güçlendiren, danışmanlık hizmeti sunan ve başarıyı sertifikalandıran bir kuruluştur. Hedef 2021 yılı sonuna kadar Bronz Sertifikasyon belgesini almaya hak kazanmaktır.

Planetree Sertifikasyon Kriterleri

Planetree Sertifikasyon Kriterleri

Planetree, sertifikasyon kriterlerini on yıllardır kişi merkezli bakımda en iyi uygulamaları gözlemleme ve ince ayar yapma temelinde geliştirmiştir. Bu kriterler, bakım girişiminizi tasarlamak için hedef direkleri ve uygulamadan sonra bunu ölçmek için kriterler olarak hizmet etmelidir - sürekli iyileştirme kültürü oluşturmak ve bakımı hastalar, aileler ve topluluklar etrafında tutarlı bir şekilde yönlendirmek.

Katılımı teşvik eden organizasyon yapıları oluşturun

Çok disiplinli, sahaya dayalı bir kurul yapısı, insan merkezli uygulamaların uygulanmasını ve sürdürülmesini denetler ve yardımcı olur. Aktif katılımcılar şunları içerir:

• Hastalar / sakinler ve / veya aile üyeleri Hasta / ikamet eden / aile üyesi katılımcılar, hizmetlerin "son kullanıcılarını" temsil eder ve şu anda veya daha önce kuruluş tarafından istihdam edilmemiştir

• Denetleyici olmayan ve yönetim kadrosunun bir karışımı

• Klinik ve klinik olmayan personelin bir karışımı

• Üst düzey yönetici şampiyonu

• Üst düzey bir klinik şampiyonu

Kişi merkezli bakım hedeflerine doğru örgütsel ilerlemeyi ilerleten faaliyetlerin uygulanmasına rehberlik etmesi için bir kişi (veya ekip) atanır. Bu kişi (veya ekip), kuruluştaki bir üst düzey yönetici olarak çalışır veya doğrudan ona bağlıdır.

Kuruluşun devam eden iyileştirme yapısı ve süreci, kişi merkezli iyileştirme çabalarını belirlemek, önceliklendirmek, tasarlamak ve değerlendirmek için liderlik, personel ve hastalar / sakinler / aileler arasındaki ortaklıklara dayanır. Paydaşlar iyileştirme yöntemleri konusunda eğitilir ve gerçek zamanlı değişim yapmaları için desteklenir.

Personel katılımı yaklaşımları, kuruluşun kişi merkezli bakım felsefesini yansıtır. Bakım tutumları ve şefkatli iletişim dahil olmak üzere kişi merkezli bakım ilkelerinin aşağıdakilerle bütünleştirildiğine dair kanıtlar vardır:

• İş tanımları

• Performans değerlendirme sistemleri

• Ödül ve takdir sistemleri

• Yeni işe alım taraması, seçimi ve oryantasyonu

Yapılı çevre, (uygun olduğu şekilde, bakım ortamına bağlı olarak) aşağıdakiler dahil olmak üzere, hasta / ikamet eden ve bakımlarına aile katılımını destekleyen unsurları içerir:

• İletişimi ve şefkatli etkileşimleri teşvik etmek için fiziksel engelleri en aza indirmek

• Ailenin ve arkadaşların varlığını rahatça barındıran alanların birleşmesi

• Hasta / asistan eğitimini ve bilgiye erişimi destekleyen unsurların dahil edilmesi

• Binaya / binalara engelsiz ve rahat erişim

• Hastalar / sakinler ve varış noktalarına gelen ziyaretçiler için açık ve anlaşılır talimatlar

• Hastaların / sakinlerin haysiyetini ve alçakgönüllülüğünü koruyacak konaklama yerleri

• Doğal ışığa erişim

• Açık alanların ve bunlara erişim fırsatlarının tanıtımı


Kişi merkezli bakımla ilgili hedefler, hastalar / sakinler / aileler ile ortaklaşa geliştirilir ve kuruluşun stratejik ve / veya operasyonel planına entegre edilir.

Liderlik, organizasyonda iyileştirme sağlamak için tüm sektörlerden ve her düzeyden personel ile düzenli olarak etkileşim kurar.

Çalışan tıbbi, vardiyalı personel ve destek personeli de dahil olmak üzere tüm personel, kişi merkezli bakım kavramlarına kişisel olarak bağlanmalarına yardımcı olmak ve hastaların / sakinlerin, ailelerin ve meslektaşların bakış açılarını daha iyi anlamak için tasarlanmış deneyimlere katılır. Bunlar, personelin kişi merkezli davranış ve uygulamalara katılımını güçlendirmek ve yeniden canlandırmak için sürekli olarak sunulmaktadır.

Örgüt, savunmasız nüfuslara vurgu yaparak, bireylerin bakıma, sağlığa ve refaha erişimini etkileyebilecek sosyal belirleyicileri ele almak için diğer topluluk kurumlarıyla (örneğin konut yetkilileri, dini kurumlar, okullar, sosyal hizmetler vb.) Ortaktır.

Ortaklığı teşvik eden uygulamaları uygulayın

Hastaların / sakinlerin ve ailelerin bakım ekiplerinin üyeleri arasındaki ve bakım ortamları arasındaki iletişim alışverişlerine aktif katılımını destekleyen sistemler mevcuttur. Bu, (bakım ortamına uygun olarak ve hasta / asistan / aile tercihlerine dayalı olarak) vardiyadan vardiyaya iletişimi, bölümler arası ve disiplinler arası iletişimi, bakım düzeyleri ve ortamları arasında iletişimi ve bakım planlama konferanslarını içerir.

Bireylerin tedavi görürken tıbbi kayıtlarına ve / veya bakım planlarına erişimini sağlamak için bir politika ve belgelenmiş bir süreç mevcuttur. Düzenli olarak bu bilgilere erişmeleri teşvik edilir ve belgeleri anlamaları ve katkıda bulunmaları desteklenir. Bu bilgiye erişim teklifinin / işleminin her hastaya / sakine iletildiğine dair kanıt vardır.

Bireylerin tercih ettikleri öğrenme stillerini, kültürlerini ve sağlıklarını yönetmeyle ilişkili kavramları ve bakım gereksinimlerini anlama becerilerini değerlendirmek için uygulamalar uygulanır. Bu değerlendirmeler, kültürel ve dilsel olarak uygun bir şekilde öğrenme tercihlerini ve anlayış düzeyini karşılayacak bir şekilde eğitim (uygulanabildiğinde çıkış talimatları dahil) sağlamak için kullanılır.

Bakıma erişim, kendi kendini yönetmenin önündeki engeller ve sağlıklı davranışları benimseme ile ilgili olanlar dahil olmak üzere, bir bireyin sağlığının sosyal belirleyicilerini değerlendirmek ve ele almak için uygulamalar uygulanır.

Esnek, 24 saat aile ve arkadaş varlığı (ziyaret) politika tarafından ve uygulamada desteklenir. Varlıklarının sınırları, hasta / asistan, destek ağı ve bakım ekibi arasında karşılıklı olarak geliştirilir. Sınırlar hasta / asistan tercihlerine, tedavi planına, oda arkadaşlarıyla yapılan anlaşmalara ve güvenlik hususlarına bağlıdır.

Bakım faaliyetlerine katılmak ve belirli bir bakım bölümünün dışında sağlık bakımı ihtiyaçlarını yönetme yeteneklerini geliştirmek için bakım karşılaşması boyunca hastaları / sakinleri ve aile / arkadaş bakıcılarını belirlemek ve onlarla ortaklık kurmak için süreçler mevcuttur. Bu bakım faaliyetleri, fiziksel bakım, hasta eğitimi ve bakım koordinasyonunu içerir. Yaklaşım, tedavi planına, hasta / asistan tercihine ve aile / arkadaş bakıcılarının yeteneklerine göre uyarlanır.

Kuruluş, özellikle kronik rahatsızlıkları olanlar ve bakım geçişleri sırasında her bir bireyin ihtiyaçları etrafında bakım koordinasyonunu, iletişimi ve bilgi alışverişini geliştirmek için bakım süreci boyunca diğer yerel sağlık hizmeti sağlayıcıları ile birlikte çalışır.

Neyin önemli olduğunu bilin

Şefkatli tutumları ve şefkatli iletişimi teşvik etmek için çabalar sarf edilmiştir. Tartışmada, paydaşlar onurlu ve saygılı davranıldığını, dinlenildiğini ve endişelerinin ciddiye alındığını hissediyorlar.

Hastaların / asistanların tedavi hedefleri belgelenir ve bakım ekibiyle paylaşılır. Bu dokümantasyon, hastaların / asistanların hedefleri değiştikçe güncellenir. Bakım planlama süreçleri (ileri bakım planlaması dahil), bireyleri bakımları ve onlara sunulan seçenekler hakkında bilgilendirmek ve ortak karar alma sürecine hasta / asistan / aile katılımını teşvik etmek, tedavi hedeflerini iletmek ve bakım planlarının bunlarla uyumlu olmasını sağlamak için unsurlar içerir. belgelenmiş seçimleri ve hedefleri.

Topluluğun çeşitli kültürel gruplarının özel ihtiyaçları değerlendirilir, belgelenir ve belirli ve uygun yollarla ele alınır.

Hastaların / asistanların aşağıdakilerle ilgili tercihlerini mümkün olduğu ölçüde belgelemek ve onurlandırmak için sistemler mevcuttur:

• Günlük yaşam aktiviteleri (yemek, banyo, tımar, uyku) • Planlama ve erişim

• Kültürel normlar ve manevi inançlar

• Batılı veya geleneksel yöntemleri tamamlayıcı olarak kabul edilenler dahil olmak üzere çok çeşitli şifa yöntemlerinde kullanım / ilgi

• Kişisel ortamları

• Olumlu saptırmalar ve / veya yaşamı zenginleştirme faaliyetleri (sosyal destek dahil)

Aşağıdakilere vurgu yaparak personel destek hizmetleri sağlamak için bir mekanizma mevcuttur:

• Duygusal ve keder desteği

• Sağlık indirimi • İşlevsel çalışma alanlarını / rollerini etkileyen kararlara katılım

• Personel tarafından öncelikli alanlar olarak belirlenen diğer unsurlar.

İyileştirmeyi desteklemek için kanıt kullanın

Kriter 2.1'de detaylandırılan stratejik plan tarafından yönlendirilen ve kriter 1.3'te belirtilen yapılara uygun olarak uygulanan organizasyonun iyileştirme stratejisi ve süreci, performans verilerinin düzenli olarak gözden geçirilmesini ve hedeflere veya ölçütlere göre performansın değerlendirilmesini içerir.

Kuruluş aşağıdakilerle ilgili nicel verileri ölçer veya alır:

• Klinik kalite performansı

• Hasta / yerleşik güvenliği

• Hasta / asistan bakım deneyimi

• Personel bağlılığı, personel memnuniyeti veya personel deneyimi

• Hekim (ve diğer ileri düzey klinisyenler) katılımı, memnuniyeti veya deneyimi

• Kuruluşun güvenlik kültürü

Kriter 1.3 ve 2.1'de tanımlanan stratejik hedeflerle doğrudan ilişkili kurumsal göstergeler hakkındaki performans verileri, uygulanan değişikliklerin aşağıdaki alanlarda iyileştiğini (veya yüksek performansı sürdürdüğünü) kanıtlar:

• Klinik kalite veya güvenlik

• Hasta / asistan bakım deneyimi

• Personel ve / veya doktor (ve diğer ileri düzey klinisyenler) katılımı veya memnuniyeti

Verimlilik, klinik ve hizmet mükemmelliği ile ilgili kurumsal göstergelere ilişkin performans verileri, tüketicilerin bilinçli sağlık hizmeti seçimleri yapmalarını desteklemek için halka açık hale getirilir.

Hastaların / sakinlerin ve ailelerin deneyimlerini, geri bildirimlerini ve bakış açılarını - kendi sözleriyle - organizasyon genelinde paylaşmaları için mekanizmalar mevcuttur. Bu nitel verilerin, organizasyondaki iyileştirme çabalarını belirlemek, bilgilendirmek ve değerlendirmek için kullanıldığına dair kanıtlar vardır.

Kişi Merkezli Bakımda Mükemmellik Sertifikası almak küçük bir başarı olmasa da, sonuçlar - daha sağlıklı, daha mutlu hastalar ve personel, daha yüksek hasta deneyimi puanları ve kalite için itibar - çabaya değer. Planetree, bakım için gerçek bir yapı ve tesisinize ve toplum ihtiyaçlarınıza göre özelleştirilmiş Sertifikasyon için net bir artış sağlayarak, her adımda size yardımcı olmak için burada. Daha fazla bilgi için Planetree ile iletişime geçin.

1-Eğitimler

İnsan Odaklı Bakım Farkındalık Eğitimleri

Güven Hastanesi’nde insan odaklı bakım farkındalık eğitimi alan çalışan oranı %80,8

Bakım Ortağı Eğitimleri

Açık Tıbbi Kayıt Eğitimleri

Second Victim (İkincil Etkilenen) Eğitimleri

İnsan Odaklı Bakım Şefkat Eğitimi (Güven Akademi ve Organizasyonel Gelişim Müdürlüğü veriyor)

2-Hastayı Bakıma Katma Uygulamalarımız

Yatak Başı Devir Teslim Uygulaması (Hasta Katılımlı)

Beyaz Tahta

Doktor Muayenesine Hazır Olmanın 10 Yolu

3-Kurullarımız

İnsan Odaklı Bakım Yürütme Kurulu

İnsan Odaklı Bakım Hekim Kurulu

İnsan Odaklı Bakım Hemşire Kurulu

İnsan Odaklı Bakım Hasta ve Yakınları Danışma Kurulu

İnsan Odaklı Bakım Çayyolu Yürütme Kurulu

Sosyal Etkinlik Kurulu

4-Takdir Ödül Sistemi

İnsan Odaklı Bakım’ın en önemli ilkelerinden olan Şefkat, Empati, Samimiyet ve İçtenlik ile ilgili Başarı Hikayelerinizi duyuracağımız kategoriler;

• İnsana Değer İle Fark Yaratan Ödülü,

• İçten Bağlılık İle Çalışan Ödülü,

• Değişim İçin Gelişen Ödülü,

• İnsan Odaklı Bakım Şefkat Ödülü.

• Hasta ve Yakınları Danışma Kurulu Şefkat Ödülü






İnsan Odaklı Bakım Katalogları

İnsan Odaklı Bakım Broşürleri

İnsan Odaklı Bakım Eğitimleri

İnsan Odaklı Bakım Etkinlikleri